Rad firiem a spoločností sa stretáva s problematikou evidencie a vyhodnotenie pracovnej doby zamestnancov. Dochádzkový systém ma v súčasnej dobe ešte stále mnoho podôb neefektívnej evidencie, ako napr. vedenie zošita, vypĺňanie pracovných výkazov, registračné hodiny...
Hlavným poslaním elektronického dochádzkového systému je dokonalá evidencia dochádzky a pohybu zamestnancov a poskytnutie kvalitných podkladov pre efektívne riadenie firmy.
Dochádzkový systém slúži na evidenciu dochádzky, sledovanie pohybu zamestnancov v priebehu pracovnej doby. Vyhodnotením jednotlivých priechodov (prerušení) získame dokonalý súhrn informácií o odpracovanej dobe s následným vyhodnotením dochádzkovej agendy na konci mesiaca s možnosťou spracovania a transformácie nazbieraných dát do mzdových systémov pre spracovanie mzdovej agendy.
Okrem iného dochádzkové systémy poskytujú aj okamžitú informáciu o prítomnosti zamestnanca na pracovisku resp. informuje o aktuálnom počte zamestnancov na jednotlivých oddeleniach. Dochádzkový systém je komplexné profesionálne riešenie, ktoré vám umožňuje pohodlne sledovať a vyhodnocovať pravdivú dochádzku vašich zamestnancov.
Používaním dochádzkového systému dosiahnete obmedzenie chybovosti pri spracovaní dát o dochádzke, lepšie využívanie pracovnej doby kvalitatívnym zvýšením osobného prístupu zamestnancov k pracovným povinnostiam (zvýšenie pracovnej morálky), vylúčenie neoprávnených nadčasových hodín.
Zavedenie dochádzkového systému umožní nahradiť dochádzkové zošity a knihy dochádzky. Slúži k automatickému snímaniu a evidencii príchodov, odchodov zamestnancov, prerušenia pracovnej doby s následným informačným výstupom pre ďalšie využitie. Odstráni ručné vyhodnocovanie podkladov. Umožní vedúcim pracovníkom okamžitý prehľad o svojich podriadených pracovníkoch.